Blog

actu-20eme-editionFR Archives

Tous les films sélectionnés à la 20ème édition du…

Près de 350 documentaires et reportages en provenance de toute la Méditerranée ont été inscrits à la 20ème édition du PriMed. Pour tout savoir sur le jury de sélection à Casablanca cliquez ICI
Les œuvres sélectionnées seront diffusés au grand public à Marseille, du 20 au 26 novembre 2016, à la Villa Méditerranée, au MuCEM et à la Bibliothèque de l’Alcazar.

Cliquez sur le titre du film pour voir un extrait.

ENJEUX MÉDITERRANÉENS

– AUBE DORÉE, UNE AFFAIRE PERSONNELLE de Angélique KOUROUNIS
– DAESH, PAROLES DE DÉSERTEURS de Thomas DANDOIS et François-Xavier TREGAN
– LA GRANJA DEL PAS de Silvia MUNT
– NAPOLISLAM de Ernesto PAGANO

MÉMOIRE DE LA MÉDITERRANÉE

– BERLUSCONI ET LA MAFIA. SCANDALES À L’ITALIENNE de Olivier TOSCER
– FEDERICA MONTSENY, L’INDOMPTABLE de Jean-Michel RODRIGO
– LA FABULOSA CASABLANCA de Manuel HORRILLO
– MY OWN PRIVATE WAR de Lidija ZELOVIC

ART, PATRIMOINE ET CULTURES DE LA MÉDITERRANÉE

– ARABIC MOVIE de Eyal SAGUI BEZAWIE et Sara TSIFRONI
– CHŒURS EN EXIL de Nathalie ROSSETTI et Turi FINOCCHIARO
– TISSEUSES DE RÊVES de Fatima Ithri IRHOUDANE
– TONI CATANY. LE TEMPS ET LES CHOSES de Cesc MULET

PREMIÈRE ŒUVRE

– LES DERNIERS NOMADES de Hamdi BEN AHMED
– LORO DI NAPOLI de Pierfrancesco LI DONNI
– MURAT, LE GÉOGRAPHE de Samuele PELLECCHIA
– WHEELS OF WAR de Rami KODEIH

COURT MÉDITERRANÉEN
– BLIND JUSTICE de Baheyyah AL-NAMMOUR
– CARNET DE ROUTE DANS LA SYRIE DE BACHAR-AL-ASSAD de Ksenia BOLCHAKOVA
– FAYROUZ, DAY OF GLORY de Fouad ZAARI et Hicham AÏT OUGUERRAB
– SOLO de Shelby BEN BRAHIM

PRIX MULTIMÉDIA DE LA MÉDITERRANÉE
– CASQUES SUR LE FRONT de Robin BRAQUET et Flavian CHARUEL
– CHRÉTIENS,JUIFS,MUSULMANS : DES LIEUX SAINTS EN PARTAGES de Véronique BARRAL
– FARSELONA de Kika SERRA et Paty GODOY
– TROUBLED WATERS de Isabelle SYLVESTRE

 

 

actu-presel-casablanca-primed Archives

La sélection du PriMed 2016 à Casablanca

logo 2mLe jury de sélection du PriMed 2016 s’est réuni du 23 au 27 mai à Casablanca.
Pour la deuxième année consécutive la chaîne marocaine 2M, membre du CMCA, a accueilli le jury de sélection dans ses locaux à Casablanca.
Pour toute la semaine les jurés ont donc visionné les films présélectionnés par le CMCA. A la fin de chaque journée et à la suite d’un débat parfois très animé, les jurés ont procédé au vote en choisissant les films sélectionnés.

►RETROUVEZ ICI LA LISTE DES TOUS LES FILMS SÉLECTIONNÉS
ou choisissez une catégoire (cliquez sur le bouton correspondant)

bouton-enjeux-primedbouton-memoire-primedbouton-art-primedbouton-premiere-oeuvre-primedbouton-court-primed boutonmultimedia-primed

Le jury de sélection était composé de :

Hamid AIDOUNI Professeur à l’Université Abdelmalek Essaadi – Faculté des Lettres et des
Sciences Humaines – Filière Études Cinématographiques et Audiovisuelles – Groupe de Recherches
Fettouma BENHAIMOUD (Chargée de production et acquisition de documentaires chez SOREAD 2M)
Amina CHAFCHAOUNI MOUSSAOUI (Responsable de Projet Archives Audiovisuelles Haute Autorité de la Communication Audiovisuelle)
Claire DECHAUX (INA Méditerranée)
Loubna EL YOUNSI (Documentariste, Réalisatrice New Sky Production (ex 2M)
Valérie GERBAULT (Déléguée générale du CMCA)
Paule HERADES (Coordinatrice éditoriale des antennes – France3 ViaStella)
Tariq KHALAMI (Chef de la division Promotion et Coopération du CCM (Centre Cinématographique Marocain)
Paola LANFRANCHI (Coordinatrice PriMed, CMCA)
Monica PIZZOLI (Relation Institutionnelles et internationales de la RAI)
Franco REVELLI (Responsable des diffusions, internet, multimédia CMCA)
Sami SADAK (Directeur artistique du Forum des musiques du monde Babel Med Music)
 

Archives

Ouverture des inscriptions pour le PriMed 2016

logo PriMed

PriMed – Prix International du Documentaire et du Reportage Méditerranéen est ouvert à tous les auteurs, réalisateurs, producteurs et diffuseurs qui, par leurs programmes ou leurs œuvres participent à une meilleure connaissance des pays du bassin méditerranéen au sens large, des côtes de l’ Atlantique à la Mer Noire.

Les œuvres audiovisuelles présentées traitent de su jets relatifs à la culture, au patrimoine, à l’histoire, aux sociétés et à la vie des hommes et des femmes des pays méditerranéens.
Elles ne doivent revêtir aucun caractère publicitaire ou de propagande.
Chaque œuvre ne pourra concourir que dans une seule catégorie, ce choix devra être clairement exprimé dans la fiche d’inscription.

L’inscription des œuvres au PriMed est gratuite.

Les œuvres présentées :
– doivent avoir été produites après le 1er janvier 2015;
– elles ne peuvent en aucun cas avoir déjà concouru au PriMed ;
– s’il s’agit d’un documentaire en plusieurs épisodes, un seul pourra concourir ;
– si un programme a été réalisé en coproduction, il devra être présenté par un seul coproducteur ; ce dernier devra s’assurer de l’accord préalable de ses partenaires.
Le nom de tous les coproducteurs devra figurer sur la fiche d’inscription.

Retrouvez ici le Palmarès et toutes les informations sur le PriMed 2015

 

 

 

Archives

19ème édition Marseille 2015

LE PALMARÈS

Remise des Prix - PriMed 2015Grand Prix du Documentaire ENJEUX MÉDITERRANÉENS
parrainé par France Télévisions
VOYAGE EN BARBARIE de Cécile ALLEGRA et Delphine DELOGET

Prix MÉMOIRE DE LA MÉDITERRANÉE
parrainé par l’INA (Institut National de l’Audiovisuel)
EVENEMENTS DE PHOCEE 1914 de Agnès SKLAVOS et Stelios TATAKIS

Prix PREMIÈRE ŒUVRE
parrainé par la RAI (Radio Télévision Italienne)
PATIENCE, PATIENCE, T’IRAS AU PARADIS ! de Hadja LAHBIB

Biyouna - Remise des Prix - PriMed 2015Prix ART, PATRIMOINE ET CULTURES DE LA MÉDITERRANÉE
L’ACCADEMIA DELLA FOLLIA de Anush HAMZEHIAN

Prix AVERROES JUNIOR
parrainé par MPM (Communauté urbaine Marseille Provence Métropole)
SPEED SISTERS de Amber FARES

Prix COURT MÉDITERRANÉEN (Prix du Public)
REBELLE DE RAQQA de Claire BILLET et Lyana SALEH

Prix MULTIMÉDIA DE LA MÉDITERRANÉE
parrainé par Orange
SYRIE, JOURNAUX INTIMES DE LA REVOLUTIONde Caroline DONATI et Carine LEFEBVRE-QUENNELL

MENTION SPÉCIALE ASBU
PATIENCE, PATIENCE, T’IRAS AU PARADIS ! de Hadja LAHBIB

PRIX A LA DIFFUSION
2M (Maroc) : SPEED SISTERS de Amber FARES
France 3 Corse ViaStella : THE GROCER de Dimitris KOUTSIABASAKOS
RAI 3 (Italie) : SPEED SISTERS de Amber FARES

Palmarès en version pdf

Cliquez ici pour voir la sélection

Cliquez ici pour voir en plein écran

>>RETROUVEZ ICI LA GALERIE PHOTO

>>RETROUVEZ ICI LA CONFÉRENCE-DÉBAT


Le spot

La bande annonce


Le Primed INFO
Le journal télévisé du festival a raconté l’atmosphère du PriMed 2015

Le PriMed Info a été réalisé par les étudiants stagiaires de l’IEJ Marseille en collaboration avec la WebTV du CMCA. Organisation et coordination : Franco Revelli (CMCA).Cliquez ici pour voir tous les épisodes.

Markup

Markup: HTML Tags and Formatting

Headings

Header one

Header two

Header three

Header four

Header five
Header six

Blockquotes

Single line blockquote:

Stay hungry. Stay foolish.

Multi line blockquote with a cite reference:

People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all. It means saying no to the hundred other good ideas that there are. You have to pick carefully. I’m actually as proud of the things we haven’t done as the things I have done. Innovation is saying no to 1,000 things.

Steve Jobs – Apple Worldwide Developers’ Conference, 1997

Tables

Employee Salary
John Doe $1 Because that’s all Steve Jobs needed for a salary.
Jane Doe $100K For all the blogging she does.
Fred Bloggs $100M Pictures are worth a thousand words, right? So Jane x 1,000.
Jane Bloggs $100B With hair like that?! Enough said…

Definition Lists

Definition List Title
Definition list division.
Startup
A startup company or startup is a company or temporary organization designed to search for a repeatable and scalable business model.
#dowork
Coined by Rob Dyrdek and his personal body guard Christopher « Big Black » Boykins, « Do Work » works as a self motivator, to motivating your friends.
Do It Live
I’ll let Bill O’Reilly will explain this one.

Unordered Lists (Nested)

  • List item one
    • List item one
      • List item one
      • List item two
      • List item three
      • List item four
    • List item two
    • List item three
    • List item four
  • List item two
  • List item three
  • List item four

Ordered List (Nested)

  1. List item one
    1. List item one
      1. List item one
      2. List item two
      3. List item three
      4. List item four
    2. List item two
    3. List item three
    4. List item four
  2. List item two
  3. List item three
  4. List item four

HTML Tags

These supported tags come from the WordPress.com code FAQ.

Address Tag

1 Infinite Loop
Cupertino, CA 95014
United States

Anchor Tag (aka. Link)

This is an example of a link.

Abbreviation Tag

The abbreviation srsly stands for « seriously ».

Acronym Tag (deprecated in HTML5)

The acronym ftw stands for « for the win ».

Big Tag (deprecated in HTML5)

These tests are a big deal, but this tag is no longer supported in HTML5.

Cite Tag

« Code is poetry. » —Automattic

Code Tag

You will learn later on in these tests that word-wrap: break-word; will be your best friend.

Delete Tag

This tag will let you strikeout text, but this tag is no longer supported in HTML5 (use the <strike> instead).

Emphasize Tag

The emphasize tag should italicize text.

Insert Tag

This tag should denote inserted text.

Keyboard Tag

This scarcely known tag emulates keyboard text, which is usually styled like the <code> tag.

Preformatted Tag

This tag styles large blocks of code.

.post-title {
	margin: 0 0 5px;
	font-weight: bold;
	font-size: 38px;
	line-height: 1.2;
	and here's a line of some really, really, really, really long text, just to see how the PRE tag handles it and to find out how it overflows;
}

Quote Tag

Developers, developers, developers… –Steve Ballmer

Strike Tag (deprecated in HTML5)

This tag shows strike-through text

Strong Tag

This tag shows bold text.

Subscript Tag

Getting our science styling on with H2O, which should push the « 2 » down.

Superscript Tag

Still sticking with science and Isaac Newton’s E = MC2, which should lift the 2 up.

Teletype Tag (deprecated in HTML5)

This rarely used tag emulates teletype text, which is usually styled like the <code> tag.

Variable Tag

This allows you to denote variables.

Markup

Markup: Image Alignment

Welcome to image alignment! The best way to demonstrate the ebb and flow of the various image positioning options is to nestle them snuggly among an ocean of words. Grab a paddle and let’s get started.

On the topic of alignment, it should be noted that users can choose from the options of NoneLeftRight, and Center. In addition, they also get the options of ThumbnailMediumLarge & Fullsize.

Image Alignment 580x300

The image above happens to be centered.

Image Alignment 150x150The rest of this paragraph is filler for the sake of seeing the text wrap around the 150×150 image, which is left aligned

As you can see the should be some space above, below, and to the right of the image. The text should not be creeping on the image. Creeping is just not right. Images need breathing room too. Let them speak like you words. Let them do their jobs without any hassle from the text. In about one more sentence here, we’ll see that the text moves from the right of the image down below the image in seamless transition. Again, letting the do it’s thang. Mission accomplished!

And now for a massively large image. It also has no alignment.

Image Alignment 1200x400

The image above, though 1200px wide, should not overflow the content area. It should remain contained with no visible disruption to the flow of content.

Image Alignment 300x200

And now we’re going to shift things to the right align. Again, there should be plenty of room above, below, and to the left of the image. Just look at him there… Hey guy! Way to rock that right side. I don’t care what the left aligned image says, you look great. Don’t let anyone else tell you differently.

In just a bit here, you should see the text start to wrap below the right aligned image and settle in nicely. There should still be plenty of room and everything should be sitting pretty. Yeah… Just like that. It never felt so good to be right.

And just when you thought we were done, we’re going to do them all over again with captions!

Image Alignment 580x300
Look at 580×300 getting some caption love.

The image above happens to be centered. The caption also has a link in it, just to see if it does anything funky.

Image Alignment 150x150
Itty-bitty caption.

The rest of this paragraph is filler for the sake of seeing the text wrap around the 150×150 image, which is left aligned

As you can see the should be some space above, below, and to the right of the image. The text should not be creeping on the image. Creeping is just not right. Images need breathing room too. Let them speak like you words. Let them do their jobs without any hassle from the text. In about one more sentence here, we’ll see that the text moves from the right of the image down below the image in seamless transition. Again, letting the do it’s thang. Mission accomplished!

And now for a massively large image. It also has no alignment.

Image Alignment 1200x400
Massive image comment for your eyeballs.

The image above, though 1200px wide, should not overflow the content area. It should remain contained with no visible disruption to the flow of content.

Image Alignment 300x200
Feels good to be right all the time.

And now we’re going to shift things to the right align. Again, there should be plenty of room above, below, and to the left of the image. Just look at him there… Hey guy! Way to rock that right side. I don’t care what the left aligned image says, you look great. Don’t let anyone else tell you differently.

In just a bit here, you should see the text start to wrap below the right aligned image and settle in nicely. There should still be plenty of room and everything should be sitting pretty. Yeah… Just like that. It never felt so good to be right.

And that’s a wrap, yo! You survived the tumultuous waters of alignment. Image alignment achievement unlocked!

Markup

Markup: Text Alignment

Default

This is a paragraph. It should not have any alignment of any kind. It should just flow like you would normally expect. Nothing fancy. Just straight up text, free flowing, with love. Completely neutral and not picking a side or sitting on the fence. It just is. It just freaking is. It likes where it is. It does not feel compelled to pick a side. Leave him be. It will just be better that way. Trust me.

Left Align

This is a paragraph. It is left aligned. Because of this, it is a bit more liberal in it’s views. It’s favorite color is green. Left align tends to be more eco-friendly, but it provides no concrete evidence that it really is. Even though it likes share the wealth evenly, it leaves the equal distribution up to justified alignment.

Center Align

This is a paragraph. It is center aligned. Center is, but nature, a fence sitter. A flip flopper. It has a difficult time making up its mind. It wants to pick a side. Really, it does. It has the best intentions, but it tends to complicate matters more than help. The best you can do is try to win it over and hope for the best. I hear center align does take bribes.

Right Align

This is a paragraph. It is right aligned. It is a bit more conservative in it’s views. It’s prefers to not be told what to do or how to do it. Right align totally owns a slew of guns and loves to head to the range for some practice. Which is cool and all. I mean, it’s a pretty good shot from at least four or five football fields away. Dead on. So boss.

Justify Align

This is a paragraph. It is justify aligned. It gets really mad when people associate it with Justin Timberlake. Typically, justified is pretty straight laced. It likes everything to be in it’s place and not all cattywampus like the rest of the aligns. I am not saying that makes it better than the rest of the aligns, but it does tend to put off more of an elitist attitude.

Actualités

Template: Sticky

This is a sticky post.

There are a few things to verify:

  • The sticky post should be distinctly recognizable in some way in comparison to normal posts. You can style the .sticky class if you are using the post_class() function to generate your post classes, which is a best practice.
  • They should show at the very top of the blog index page, even though they could be several posts back chronologically.
  • They should still show up again in their chronologically correct postion in time, but without the sticky indicator.
  • If you have a plugin or widget that lists popular posts or comments, make sure that this sticky post is not always at the top of those lists unless it really is popular.